Kerstdecoratie opruimen en opbergen

Zo snel gaat dat.. De kerstperiode is alweer voorbij. Nu ik even de tijd vind ervoor, ruim ik alle spullen even op.

Ik begin met alle kaarsen, beeldjes en andere decoratie te verzamelen

Dan alle namaak sneeuw even bij elkaar vegen..

img_7269

Ook de kindjes ruimen het kerstversiering op. Ze halen alle versiering uit hun kleine kerstboom in de speelkamer.

img_7271

En dan gaan ik en mijn goede vriend er maar eens tegenaan ! Een ferme klats Mr. Proper gaat in de emmer, hmmm de geur van citroen ! Alle kasten en vensterbanken krijgen een poetsbeurt, “eindelijk!” schreeuwen ze.

img_7282

Dan draai ik alle breekbare dingen even in een papiertje en stapel ze mooi op elkaar in een plastieke doos. Deze kocht ik bij kwantum. ze klikken mooi dicht dus ideaal voor in onze vochtige kelder. yess I know, daar moeten we iets aan doen.. Maar first things first 😉

img_7229

Ook de knutselwerkjes worden even gesorteerd en bekeken met een kritisch oog. Niet alles kan bewaard worden natuurlijk. Sommige dingen gaan al enkele jaren mee. Als dat gebeurt is kan alles in de doos, deksel en etiket erop en hup de kelder in !

 

Geef een reactie

