Kerstvakantie : Wij spelen met glow in the dark strijkkralen !

Na de drukte van de feestdagen eens even lekker genieten van een luie pyjama dag met de kinderen. Moet kunnen toch ? De kindjes vonden het heel leuk om lekker in bad te gaan om vervolgens hun nieuwe pyjama’s aan te trekken 🙂

We besloten om de nieuwe strijkkralen uit te proberen. Deze geven lucht in het donker, WOW !

img_7150

In de doos zit een blad met acht voorbeelden(voor- en achterzijde ), een strijkpapiertje, 2 grondplaten in de vorm van een ster en een cirkel en dan 2000 strijkkralen. Mijn dochter vroeg of het er echt 2000 waren. Ik antwoordde dat ik ze eerst wou tellen, zo waren we tenminste zeker. Ze had meteen spijt van de vraag toen ik de eerste tien kralen opnam om ze te tellen. Als snel begon ik te lachen ,, Grapje!”

img_7149

Iedereen koos zijn grondplaat. Gelukkig hadden we twee dozen, zo had dus iedereen een eigen figuurtje om op te werken.

Mijn jongste zoontje vond het gewoon leuk om alle kleurtjes willekeurig door elkaar te gebruiken. Hij maakte de omlijning en had er toen al genoeg van… Ik vroeg hem of hij niet nog een paar lijnen wou maken zodat het leuker zou uitzien na het strijken. Hij knikte ja en maakte zich er snel vanaf.

De andere twee kozen een voorbeeld van op het blad. De oudste ging voor de aarde en mijn oudste zoontje besloot hetzelfde te maken. Hij bedacht zich toen hij halverwege de omlijning zat want het was toch wat veel werk. Ik hielp hem even om er een maan van te maken. Met oranje en gele kralen vulde hij zijn maan en toen vond ook hij dat het zo wel genoeg was.

De oudste vond het wel erg leuk. Ze deed dit als peuter ook al zo graag en kon zich er altijd lang mee bezighouden.

Toen alles klaar was ging erover met het strijkijzer. Om te voorkomen dat ze krom trekken adviseren ze om er iets zwaars op te zetten.

En dit is het eindresultaat

img_7166

Mijn dochtertje maakte na deze nog twee andere, zo leuk vond ze het. Ze wil ze ook allemaal ophangen in haar kamer.

Wat vonden jullie van deze strijkkralen ?

Of hebben jullie deze al ?

Laat het weten in een comment !

Liefs E.

Geef een reactie

