Kerstavond vieren met familie

07:45

De wekker gaat, tijd om op te staan. Vandaag nog een werkdag en dan richting casa di mama voor een gezellige kerstavond samen met mijn zus, schoonbroer en de kindjes. Gezellig!
16:45
Terug thuis na een lange en drukke werkdag! Dat wil zeggen : eerst koffie ! Straffe !

Mannen klein en groot zijn al aangekleed, ik en mijn dochter vliegen er dus maar eens in. Onze haren doen we met waver van Babyliss. Deze kreeg ik vorig jaar cadeau met kerstmis. Je maakt er een mooi golvend kapsel mee, zeker leuk voor de feestdagen !

naamloos

Als dochterlief aangekleed en klaar is kan ik zelf even snel douchen en mezelf klaarmaken.
Ik ga voor een zwarte kanten jurk met hakken en een zwarte blazer. Black is my happy colour 😉 een paar leuke sieraden en voila, good to go!
18:30
Aangekomen bij mama. Even iedereen begroeten en dan kunnen we beginnen met het hapje. Voor mij een vegetarische versie van gevuld bladerdeeg.

img_6914
Een glaasje Cava erbij om in de sfeer te komen.

img_6916
Ondertussen kruipen de kindjes samen in de zetel terwijl ze naar youtube filmpjes kijken op de tablet. Schattig om ze zo samen te zien.
Aan tafel ! Ik heb precies al maanden niet gegeten, het voorgerecht gaat zeker smaken! Een salade met zalm en garnalen , hmmm.

IMG_6919.JPG
Na het voorgerecht kunnen we aanschuiven aan het buffet. Mama maakte genoeg voor heel de straat te voorzien van eten 🙂

Voor mij werd het een stuk verse zalm uit de oven, hmm!


Na het eten is er even geen plaats meer voor een dessert. We besloten dus dat de kindjes hun pakjes mogen openmaken. Mijn middelste zoontje keek hier al enkele dagen ontzettend naar uit! Ze worden aardig verwend met massa’s pakjes om te openen. Zoveel dat op een gegeven moment mijn zus haar dochtertje (van bijna 3 jaar) zei ,, Pff ik hoef dat cadeautje niet meer mama, bewaar die maar voor morgen”. Iedereen lag dubbel van het lachen !
Na de pakjes trekken alle kindjes hun onesie aan en dan mogen ze samen in het grote bed kijken naar een film.
Voor ons het ideale moment om te starten met de kerstquiz. Even de hersenen laten werken ! Mijn man hoopt vooral om zichzelf na afloop de winnaar te mogen noemen. Dit doen we natuurlijk wel met een heerlijke kaasschotel gevolgd door een stuk taart.

img_70491
150 vragen later.. Het moment van de waarheid ! Wie is de winnaar ? Na wat telwerk bleek dat de tussenstand erg nipt was. Dit jaar wint mijn man met 1 punt verschil ! No problemo, ik ben een goede verliezer 😉
Om 01:20 is het dan eindelijk tijd voor de rest van de cadeautjes. Spannend !
Om 02:22 kruipen we allemaal tevreden in bed. Slaapwel !
Liefs E.

Like mij op Facebook

Volg mij op Instagram

Geef een reactie

