Day in life : een doodgewone vrijdag !  

399745_10102068548394299_657830903_n-002

Van woensdag t.e.m vrijdag heb ik vrij. Ik hoor je al denken “wat een leven!”. Veel mensen denken zo, maar vergeten dat ik als mama eigenlijk meer dan een fulltime job heb. Ik werk 24/24, mama sluit nooit 😉 

Normaal verdeel ik mijn huishouden over mijn vrije dagen door de week, op die manier heb ik zondag tijd om eens even te luieren in de zetel met de kinderen of om weg te gaan met het gezin. Op zaterdag werk ik tot ’s avonds en is mijn man alleen met de kinderen.

Door de drukte van de feestdagen, heb ik mijn huishouden een beetje verwaarloost.. Ai ai ! vandaag steken we dan maar een tandje bij.

06:50 

De wekker gaat, je weet wat dat wil zeggen : SNOOZE !

Oops, soms gaat het mis en wordt je wakker om 07:40. Opstaan kindjes!

07:45

Eerst koffie! 

img_6802

De kindjes eten hun ontbijt, ruimen hun kommetjes op en kleden zich dan snel aan (nee dat doen ze niet uit zichzelf, papa en mama houden ervan om ’s morgens een pratende papegaai te imiteren). Na wat getreuzel, gehaast en gedoe zitten alle kinderen aangekleed en klaar in de auto om 08:12 ! Mijn man brengt de kinderen naar school voordat hij naar zijn werk gaat. Ik zet me nog even neer om wakker te worden! E-mails, facebook, Instagram, youtube, alles wordt even gecheckt zodat ik weer helemaal up-to-date ben 😉 

08:45

De rolluiken gaan omhoog en ik ruim even de tafel verder op. Ondertussen kan de hond naar buiten voor een frisse neus en krijgt ze haar eten. Ik maak zelf ook even tijd voor mijn eigen ontbijt en dan eindelijk onder de douche.

img_6804

09:15

Haren in een knotje, het is tijd om wat werk te verrichten ! Spotify gaat aan en voor betere beats gebruik ik de speaker die we in Sicilië kochten op het strand, beste strandaankoop ooit ! 

img_6807

Dan de oude schoenen aan en naar buiten om de kippen eten te geven. Er is iemand op vrije voeten.. Kukel komt me al begroeten 🙂 

Eventjes met de stofzuiger door het huis. Het lijkt hier soms wel de route van Hans & Grietje met al die kruimelsporen. Vreemd want eten moet aan de tafel gebeuren.. Hmm..

IMG_6833.JPG

De vaatwasser mag aan en de rest was ik even snel met de hand. Ondertussen draait de wasmachine nog een kleurwasje.

img_6818

Aaahh.. de keuken is klaar ! Zalig toch.

img_6823

Maar dan.. Het volgende.. Op de tafel staat de was te wachten. Dit is het resultaat van een slechte planning.. Laten we gaan vouwen !

img_6825

Sokken sorteren, altijd spannend. Nee, deze foto werd niet gesponsord door Nike, I wish, maar deze sokken zijn mijn favoriet. Ze zakken niet en zitten comfortabel. Alleen lastig om telkens de linkse en de rechtse bij elkaar te zoeken.

Alle sokken die geen paartje vormen gaan de “SOS sokken” bak in. Wanneer ze te lang daar liggen wil het zeggen dat de 2e toch echt vermist is en gaan ze gewoon de prullebak in.

img_6826

Dan is het tijd om te strijken. Zoals je ziet is het nodig! Ik had een afspraak met mezelf, de strijk mag nooit boven de mand uitsteken, zo blijft het netjes. Tja, zoals je ziet heb ik mijn eigen regels verbroken ! 

Ondertussen is ook de volgende lading was klaar om te vouwen. Ik steek ondertussen een laatste donkere was in. Aaaahh de bakken zijn leeg, goed gewerkt mama !

Nog even onze vis en garnalenvrienden voorzien van voedsel en dan maak ik me snel klaar om naar school te gaan. De twee jongste gaan vandaag zingen voor kerst. Superschattig om al de kleutertjes te zien met hun kerstmutsjes.

img_6846

14:00

Hup de auto in en richting school ! Waarom zo vroeg ? Omdat de parking een ramp is.Als je niet vroeg genoeg bent heb je geen plaats om te parkeren..

15:15

Terug thuis ! We doen onze jasjes uit en zetten alles mooi op de plaats. Dan zetten we ons samen aan de tafel en vertellen de kindjes uitbundig over van alles terwijl ze genieten van een koekje en wat drinken. Mama kan zich dan ook even neerzetten met een tasje koffie.

img_6856Liefde !

De kindjes brachten ook allemaal hun knutselwerkjes mee van school. Dat hebben de juffen weer supertof bedacht ! De oudste had een zelfgemaakte kerstboom, kerststal en kerstengel mee. De jongste had een mooie groene papieren tas mee met daarin zijn tekeningen van het eerste trimester en dan een hele mooie kerstengel. De middelste knutselde met garen en daarop kleefde een foto van hem. Ook de nieuwjaarsbrieven zien er veelbelovend uit !  De oudste had een zelfgemaakte kaart met een leuke sneeuwpop. De middelste een klok met een foto van zichzelf als wijzers en de jongste een zelf geknutselde microfoon. Super !

img_6883

15:30

Papa is thuis ! Ondertussen maakt ook de oudste haar tas klaar om te gaan basketballen ! Ze hebben vandaag disco training. Ik kocht bij de Action enkele toffe spulletjes voor leuk lichteffect. Een zwaailampje voor net geen 3€, een ketting met flikkerende lampjes voor iets meer dan 0,50€ en 25 glowsticks voor een paar euro’s.

We leggen ook alle kleren klaar voor morgen. Dan vieren we kerstavond bij mijn mama en stiefpapa. Ik moet morgen werken dus met een beetje planning kan het allemaal wat beter verlopen.

Onder de kerstboom liggen massa’s cadeautjes. Ik zal toch maar even sorteren welke voor morgen zijn bij mama en welke voor overmorgen zijn. Wij vieren namelijk de 25e altijd bij mijn schoonmama samen met alle schoonbroers, schoonzussen en de kindjes(alle 8!). Een hele drukke bedoeling, maar altijd kei gezellig ! Ieder jaar trekken we lotjes (zowel bij mijn als bij mijn man zijn familie) en dan koop je een cadeautje voor de persoon die je getrokken hebt.

img_6875                            WOW daar zijn we wel even zoet mee denk ik ! Dit is voor morgen..
img_6878                     Dit is voor overmorgen..

Dan even een beetje luieren in de zetel. Ondertussen kan ik even mijn blog schrijven en de foto’s aanpassen. Zo vliegt de tijd en is het bijna tijd voor FRIETJES !

Voor de jongens is het bedtijd om 20:00. De oudste kijkt samen met ons nog even naar Familie (yes I know) en dan gaat zij ook slapen. Morgen wordt een lange leuke dag, dus dan moeten we een beetje uitgerust zijn.

Liefs E.

Like mij op Facebook

Volg mij op Instagram

2 gedachtes over “Day in life : een doodgewone vrijdag !  

Geef een reactie

