Carnaval op school & een vriendinnetje komt slapen

Vrijdag ! De laatste dag voor de vakantie, dat moet gevierd worden ! De kinderen mogen alle 3 verkleed naar school. Dit vinden ze natuurlijk geweldig. De 2 jongens zitten nog op de kleuterschool, zij moeten verkleed naar school zonder schmink, dit wordt op school gedaan door de creatieve juffen. Er komt een clown op bezoek en er zal ook een leuk dansfeestje zijn.

De oudste zit op het 3e leerjaar, zij mag ook verkleed naar school. Voor hun zal er ook een leuk feestje zijn.

Voor de jongens had ik voldoende verkleedkledij, zij vinden dan ook alles prima. De jongste kreeg van zijn meter een nieuw setje van h&m, Hulk ! Ze werk er en dus toen deze uitkwamen bracht ze deze meteen mee. Super grappig met de nep spierballen en het griezelige masker 🙂

Processed with VSCO with a5 preset

De middelste had pas geleden een Iran Man setje gekregen, ook van H&M. Toch wou hij naar school graag zijn Peter Pan kostuum aandoen (eigenlijk is dit Robin Hood, maar ach…).

bsas13871

Mijn dochtertje wou graag als Vaiana of Cleopatra verkleed gaan, maar helaas kon ik deze beide niet meer vinden. Als alternatief ging ze al politieagente.

Toen ik de kinderen ging ophalen moest ik erg lachen met de originaliteit van de jongste zijn juf ! Hoewel de meeste juffen verkleed waren, deed zij er toch wel een schepje bovenop. Ze was verkleed als… WATERMELOEN, haha hilarisch ! Ik moest dus even een foto vragen.

img_07911

En even wat sfeerbeelden van op de parking aan de school. Ik weet niet of het overal zo is, maar soms kan ik me echt ergeren aan sommige ouders. Ze komen aan op het allerlaatste moment en parkeren dan gewoon hun wagen achter de geparkeerde auto’s of in de doorgang… Maar durf er niets over te zeggen, want dan gaan ze schelden. Want ja, zo lossen volwassen hun problemen toch op ? En onze kinderen moeten wel binnen de lijntjes kleuren, elke dag !

fggdfgdg.jpg

Als we dan eindelijk weg zijn van op de overvolle parking, snel naar huis. De oudste heeft baskettraining en haar vriendinnetje komt slapen. Gezellige boel dus !

Na de training eten we allemaal samen frietjes. Voor de meisjes kocht ik enkele leuke spulletjes om zich mee bezig te houden.

Een boekje met vouwspelletjes, dit is echt een jeugdsentiment ! Ik heb er meer dan 100 gemaakt vroeger volgens mij 🙂 De meisjes keken een beetje verwonderd en snapte niet helemaal wat ze ermee moesten maken. Dus ik hielp ze even op weg.

Tada ! Herken je het ? Geweldig dit ! Ik moest ze wel even voordoen hoe het nu precies werkt. Je houdt het voor je en dan kiest de ander een getal. Je opent met je vingers de “bek” van het vouwspelletje en dan kiest de ander een kleur of vorm (in dit geval). Onder het het vormpje zit dan een opdracht of vraag.

img_0844

Dus de eerste opdracht voor dochterlief was “Doe de vogeltjesdans”. En daar ging ze, giechelend 😉

img_0841

Ook haar vriendinnetje koos er een leuk papier uit en ging aan de slag met het vouwen. Zij mocht een hond nadoen ! Haha !  Zelf deden we natuurlijk ook mee. Papa deed een vreemde imitatie van een ezel en ikzelf sprong kwakend als een kikker door de keuken.

Dan was het tijd voor de jongens om te gaan slapen. Even alle schmink eraf wassen, pyjama aan, tandjes poetsen, lekker knuffelen en dan slapen ! Slaapwel lieve schatjes ♥

Ook de meisjes deden lekker de pyjama aan.Nadat de jongens braaf in bed lagen, haalde ik de chips uit, stout hé? Tja… Het is tenslotte toch een “slaapfeestje”, toch ? Geen feestje zonder chips 😉 Ik maakte 2 frietzakjes en vulde ze met chips. Dan gaf ik hen enkele kralendoosjes om in het 90’s thema te blijven, haha ! Ik weet toch dat ik me als kind héél lang kon bezighouden met het het maken van armbandjes en ringen. Ook speciale knooptechnieken om armbandjes te maken vond ik leuk op te doen.

De meisjes maakte elk een armbandje en daarna gaven ze deze aan elkaar. Een “vriendschapsbandje”, so 90’s 😉 En na dat ene armbandje waren ze het dan ook al beu en werd alles opgeruimd…

Ze legde zich samen in de zetel onder een dekentje en speelde nog wat spelletjes op de Ipad totdat het bedtijd was.

Liefs ℰ

 

▪ ▪ ▪


Volg mij op Instagram

Like mij op Facebook

Voeg mij toe op Pinterest

Volg jij me al op Bloglovin’ ?

 

 

Plaats een reactie